Реєстрація ФОП

ЯК ШВИДКО ПРОЙТИ РЕЄСТРАЦІЮ ФОП В УКРАЇНІ

Щоб займатися в Україні підприємницькою діяльністю на законних підставах, потрібно пройти офіційну реєстрацію. Фізичні особи, які мають намір заробляти на наданні послуг, виробництві або торгівлі будь-якими товарами, можуть вибрати найпростішу форму ведення бізнесу – в такому статусі, як фізична особа – підприємець (ФОП).

Зареєструвавшись як ФОП, ви:

  • забезпечуєте собі трудовий стаж;
  • виключаєте ризики адміністративної відповідальності за ухилення від сплати податків: ведення бізнесу без юридичного оформлення тягне за собою накладення штрафу;
  • збільшуєте шанси на співпрацю з державними, фінансовими і великими комерційними організаціями.

Щоб не вивчати всі нюанси законодавства, уникнути помилок при відкритті нового бізнесу і зареєструвати ФОП в Україні в найкоротші терміни, зверніться в компанію «Київ Бізнес Консалтинг». Наші юристи нададуть відповідь на всі питання, що стосуються оформлення цього статусу, і позбавлять вас від рутинних бюрократичних процедур. Звертаємо вашу увагу, що відкрити ФОП в Україні можуть не тільки громадяни нашої країни, а й іноземці – за умови знаходження в Україні на законних підставах. Таке право дають, наприклад, посвідка на тимчасове проживання (ВНЖ) і посвідка на постійне проживання (ПМЖ) в Україні.

Кому і коли варто замислитись про оформлення ФОП?

Рішення про отримання статусу ФОП має бути обдуманим, оскільки під державною реєстрацією мається на увазі постановка на облік в контролюючі органи, включаючи податкову інспекцію. Підприємець повинен бути готовим до того, що до нього прийдуть з перевіркою. Також необхідно пам’ятати про те, що індивідуальні підприємці несуть відповідальність всім своїм майном за несплату податків і борги перед бюджетом і контрагентами. В ту ж чергу офіційна реєстрація ФОП може бути необхідна:

  • для підвищення лояльності і довіри з боку контрагентів;
  • для укладення вигідних договорів: багато організацій – і постачальники, і замовники – вважають за краще працювати з офіційними партнерами, від цього часто залежать і умови договору;
  • для розширення бізнесу, створення власної торгової марки (бренду), виходу на новий рівень;
  • для отримання додаткового фінансування (кредитів);
  • при бажанні або необхідності відкрити власний офіс;
  • якщо виникла необхідність в наймі співробітників.

Реєстрація ФОПОфіційна реєстрація ФОП в Києві – найкраще рішення для фізосіб, які отримують від своєї діяльності регулярні значні доходи. Не оформивши бізнес на законних підставах, ви ризикуєте привернути підвищену увагу контролюючих відомств. Статус ФОП при цьому може допомогти заощадити на податках: єдиний податок може бути меншим, ніж прибутковий податок з фізособи.

До переваг статусу ФОП відносяться необов’язковість наявності статутних документів, простота ведення бухгалтерського та податкового обліку, можливість ведення бізнесу без печаток і без банківського рахунку. Фізична особа – підприємець має право проводити розрахунки і безготівково, і готівковими коштами.

Як і хто може зареєструвати ФОП?

Порядок і процедура державної реєстрації періодично змінюються. Тому ціни, терміни, перелік необхідних документів та інші деталі оформлення потрібно уточнювати на момент подачі заявки.

  • Статус ФОП може отримати будь-який дієздатний громадянин, який досяг 18 років. Законом також допускається оформлення ФОП на 16-річну особа за умови наявності згоди батьків.
  • Щоб відкрити ФОП в Києві або в будь-якому іншому місті, можна особисто або через свого представника звернутися до державного реєстратора або подати запит через інтернет – через портали держпослуг. Реєстрацію ФОП здійснюють за місцем реєстрації місця проживання в органах місцевого самоврядування (державних адміністраціях), куди документи можна віднести або надіслати цінним листом поштою. Електронне оформлення здійснюється за інструкцією, представленою на онлайн-сервісах. Заявнику потрібно зареєструватися на сайті. Заповнена реєстраційна форма повинна бути засвідчена електронним цифровим підписом.
  • На розгляд реєстраційної заявки, незалежно від способу її подачі, виділяється 24 години. У разі правильного оформлення всіх документів відомості про реєстрацію вносяться до Єдиного державного реєстру. Оформлений підприємець може перевірити свій статус на сайті https://usr.minjust.gov.ua/ безкоштовно. Також можна замовити паперову або електронну виписку про реєстрацію ФОП за окрему плату.

Що потрібно знати про оподаткування ФОП в Україні

Оформлення ФОП в Україні максимально спрощене: процедура вимагає мінімум часу і документації. Однак, перш ніж звертатися до реєструючих органів підприємцю необхідно розібратися в податкових тонкощах. Заявнику важливо визначити вид економічної діяльності – КВЕД для ФОП, а також зрозуміти, яка система оподаткування йому підійде.

Оптимальний варіант для більшості підприємців – спрощена система оподаткування, яка має на увазі сплату єдиного податку та єдиного внеску ЄСВ. Це найекономічніше та найпростіше в сенсі ведення обліку рішення. Однак «спрощенку» можна використовувати не завжди: в українському законодавстві передбачені обмеження, які стосуються певних видів діяльності. Таким чином, КВЕД та система оподаткування пов’язані між собою.

З 2019 року за спрощеною системою можуть працювати 4 групи ФОП, включаючи сільськогосподарські організації (за умови, що товаровиробництво с/г продукції становить не менше 75%). Державна фіскальна служба (ДФС) визначила для кожної з них основні критерії за видами діяльності, розміром доходів, наявності та кількості найманих працівників – це основні відмінності різних видів ФОП. Ставку єдиного податку для спрощенців визначають місцеві ради. Максимальний рівень – 20% мінімальної заробітної плати. Мінімальний страховий внесок ЄСВ становить 22% від мінімальної заробітної плати. Заяву на спрощену систему оподаткування підприємець може подати одночасно із заявою на держреєстрацію.

Реєстрація ФОП в Україні покроково

План дій по реєстрації для підприємця включає такі кроки:

Збір і подача документів → Отримання виписки з Єдиного реєстру → Постановка на облік в податковій інспекції → Отримання виписки з реєстру платників єдиного податку → Реєстрація в податковому органі Книги обліку доходів і витрат.

Як показує досвід нашої компанії, повне оформлення ФОП (від моменту звернення замовника до передачі готової документації) зазвичай займає 5-7 днів. Можлива також термінова реєстрація за 1-3 дні. Своїх клієнтів ми просимо лише надати вихідні документи, а наші фахівці проведуть детальні консультації та здійснять необхідні дії, щоб замовник отримав усі виписки, довідки та спокійно займався бізнесом.

Процес реєстрації ФОП з компанією «Київ Бізнес Консалтинг» включає такі етапи:

  1. первинна консультація, підписання договору та нотаріальної довіреності;
  2. роз’яснення та рекомендації щодо вибору необхідної групи КВЕД і оптимальної системи оподаткування;
  3. консультація з питань ведення бухгалтерського обліку та податкової звітності;
  4. підготовка документальної бази;
  5. заповнення форм та супровід реєстрації в Єдиному державному реєстрі, отримання від вашого імені відомостей про реєстрацію (виписка з Держреєстру);
  6. постановка на облік в Пенсійному фонді і органах статистики;
  7. реєстраційні дії в органах ДФС (реєстрація ФОП в податковій). Реєстрація книги обліку доходів.

За запитом клієнта ми додатково надаємо допомогу:

  1. в реєстрації статусу платника ПДВ;
  2. при відкритті банківського рахунку;
  3. при виготовленні печаток, штампів та факсиміле;
  4. в оформленні електронного цифрового підпису;
  5. в реєстрації касових апаратів;
  6. в розробці типових договорів;
  7. в оформленні ліцензій і т. д.

Збираємо документи для реєстрації ФОП

Щоб відкрити бізнес в статусі ФОП, достатньо паспорту та ідентифікаційного коду.

Щоб вам самим не витрачати час на заповнення бланків і черги в державних інстанціях, потрібно оформити нотаріальну довіреність на представника від ТОВ «Київ Бізнес Консалтинг». Наші фахівці представлять ваші інтереси в реєструючих і контролюючих органах.

Якщо вам потрібна професійна допомога по вибору КВЕД, знадобиться деяка інформація про вашу діяльність.

Доручивши нам відкрити ФОП в Києві, ви отримаєте професійні послуги за доступними цінами. Підсумкова вартість розраховується для кожного клієнта індивідуально і залежить від обсягу робіт і терміновості оформлення. Зв’яжіться з нами, щоб отримати більше інформації з питань державної реєстрації.

  • Скільки видів діяльності може бути у ФОП? Українське законодавство не обмежує максимальну кількість КВЕД. Як правило, обирають один основний і декілька (2-4) додаткових видів діяльності.
  • Як додати КВЕД ФОП? Якщо з’явилася необхідність змінити або додати КВЕД у підприємця, який працює за загальною системою оподаткування, йому потрібно здійснити перереєстрацію, звернувшись до державного реєстратора з відповідною заявою за формою 11. Якщо змінюється основний КВЕД, потрібно отримати оновлену виписку з ЄДР. Якщо змінювати або додавати КВЕД збирається підприємець-спрощенець, зміни необхідно оформити спочатку в ЄДР, а потім і в реєстрі платників єдиного податку.
  • В яких випадках вигідно відкрити ФОП на загальній системі? Загальну систему оподаткування вибирають, якщо підприємець веде діяльність, яка заборонена для спрощеної системи, а також при низькій рентабельності бізнесу (низький чистий дохід).
  • Що робити підприємцю при зміні місця проживання? Оскільки ФОП реєструється за адресою проживання (це так звана податкова адреса), в разі переїзду необхідно звернутися до Державного реєстратора для внесення змін. Заявнику потрібно пред’явити паспорт, подати заповнену реєстраційну картку та сплатити реєстраційний збір. Підприємцям, які працюють за загальною системою оподаткування, не потрібно звертатися в податкову службу – всі зміни внесуть без його участі. Якщо ж адресу змінює ФОП на єдиному податку, доведеться пройти перереєстрацію в податковій інспекції.