Посвідка на постійне проживання в Україні

Щоб отримати посвідку на постійне проживання в Україні, доведеться пройти через ряд бюрократичних процедур. Хтось вважає за краще робити це самостійно, отримуючи безцінний досвід спілкування з державними структурами. Інші звертаються в юридичні компанії, витрачаючи при цьому набагато менше часу і нервів при більш високих шансах на успіх.

Посвідка на постійне проживання в Україні

Навіщо потрібна посвідка на постійне проживання?

Права і можливості нерезидента України з посвідкою на постійне проживання (ППП) набагато ширше, ніж з посвідкою на тимчасове проживання (ПТП) або зовсім без неї. По суті, від громадян його відрізняє хіба що неможливість голосувати, купувати землі сільськогосподарського призначення і ще декілька прямо прописаних в законодавстві обмежень.

З плюсів:

  • Можна на законних підставах перебувати на території країни постійно, без необхідності виїжджати і повертатися.
  • Працевлаштування не вимагає спеціального дозволу від служби зайнятості та проводиться на загальних підставах.
  • Знімається обмеження за кількістю днів, проведених в Україні за рік.
  • Для отримання віз не потрібно їхати в країну громадянства.
  • Один раз можна ввезти автомобіль без необхідності його розмитнювати.

Якщо ви надалі претендуєте на громадянство, отримання посвідки на постійне проживання в Україні стане першою сходинкою на цьому шляху.

Етапи і терміни отримання посвідки на постійне проживання в Україні

Хід оформлення посвідки на постійне проживання в Україні можна розділити на два самостійних процеси: отримання дозволу на імміграцію і тільки потім – посвідки на постійне проживання.

Дозвіл на імміграцію

Щорічно Кабінет Міністрів визначає регіональні обмеження на іммігрантів (квоту). Вони застосовуються до фізичних осіб за наступними категоріями:

  • особам, які в силу своєї професійної діяльності представляють цінність для економіки держави;
  • діячам науки і культури, які здатні внести вагомий внесок у розвиток країни;
  • інвестори при сумі інвестицій від 100 тис. доларів США (необхідна умова);
  • особи, які відслужили в ЗСУ від трьох років;
  • ті, хто раніше вже був громадянином України;
  • близькі родичі і діти іммігрантів;
  • родичі громадян України (дід, бабуся, брат, сестра, онук, онука).

Дозвіл понад квоти отримують такі категорії:

  • закордонні українці та члени їх сімей;
  • іноземний(а) чоловік/дружина громадянина України (за умови знаходження в шлюбі від 2-х років)
  • особи, які мають право отримати громадянство за територіальним походженням;
  • особи, які представляють державний інтерес для країни;
  • іноземні опікуни або піклувальники громадян України, або ж іноземці, які перебувають під опікою / піклуванням громадян України;
  • батьки та діти громадян України.

Видача дозволів на імміграцію належить до зони відповідальності Державної міграційної служби. Заяви розглядаються, надані відомості перевіряються протягом 12 місяців.

Документи для ПМЖ в Україні різняться через обставини і особу заявника, його сімейного стану та того обґрунтування імміграції, яке він вибрав.

Стандартний список документів включає:

  • Заява про надання дозволу на імміграцію.
  • Оригінал і нотаріально засвідчений переклад на державну мову закордонного паспорта.
  • Документ, що підтверджує місце проживання (в Україні та за кордоном).
  • Дані про склад сім’ї, копія свідоцтва про шлюб (якщо іноземець знаходиться в шлюбі).
  • Документ, що підтверджує, що заявник не хворий на хронічний алкоголізм, токсикоманію, наркоманію або інфекційні захворювання (цей пункт поширюється на квотові категорії іммігрантів).
  • Документи, що підтверджують підставу на оформлення дозволу на імміграцію.

Також оформлення ППП в Україні обкладається митом, заявник сплачує і послуги ДМС.

Для різних категорій іммігрантів можуть знадобитися додаткові документи, які підтверджують, наприклад, їх статус діячів культури, висококваліфікованого фахівця, родинні зв’язки. Інвесторам доведеться надати засвідчений статут підприємства, а також довідку з банку про те, що кошти, які інвестуються, надійшли на банківський рахунок, інші документи.

Складання частини документів, як правило, беруть на себе юридичні компанії, але без участі заявника в будь-якому випадку не обійтися.

Рішення по імміграції

Після того як всі документи зібрані і передані уповноваженим службам, в них є рік на перевірку зазначених в документах відомостей і винесення рішення. Воно не завжди буває позитивним.

Не дозволити імміграцію в Україну / отримати посвідку на постійне проживання в Україні можуть на таких підставах:

  • у заявника є непогашена судимість, він в розшуку або підозрюється у злочині, в тому числі військовому;
  • заявник – хронічний алкоголік або наркоман (про що є медичний висновок), за результатами обстеження з’ясовується, що він хворий на ВІЛ, туберкульоз, інше захворювання зі списку затверджених МОЗ України як підставу для відмови;
  • тим, хто в заяві на отримання дозволу вказав недостовірні дані, надав підроблені або недійсні документи;
  • тим, кому в’їзд в Україну заборонений законодавчо.

Крім того, уповноважені органи можуть скасувати виданий раніше дозвіл на імміграцію. Причинами такого рішення можуть стати:

  • набрання чинності обвинувального вироку суду, яким особа підлягає ув’язненню на термін більше 1 року;
  • дії іммігранта, які загрожують національній безпеці, громадському порядку всередині країни;
  • іммігрант порушив вимоги міграційного права про статус іноземних громадян.

Якщо з яких-небудь причин у видачі дозволу відмовлено, можна спробувати знову. Закон України про імміграцію не обмежує фізичну особу в кількості таких спроб, але вдатися до нової вийде не раніше, ніж через 1 рік з дати прийняття ДМС рішення про відмову. Як правило, вона фіксується в повідомленні, яке направляють на поштову адресу заявника.

Дозвіл на імміграцію діє протягом дванадцяти місяців.

Дозвіл отримано – що далі?

А ось далі якраз і настає час надання документів для посвідки на постійне проживання. Щоб не порушувати порядок перебування в країні і не платити штрафи (від 1700 до 5100 грн), це треба встигнути зробити пізніше 15 робочих днів до закінчення легального часу перебування в Україні.

Тим, хто постійно проживає поза територією України і готується до переїзду, потрібно спочатку отримати довгострокову візу типу Д, потім звернутися за посвідкою на постійне проживання.

Віза Д не потрібна громадянам таких держав:

  • Азербайджан;
  • Вірменія;
  • Білорусь;
  • Грузія;
  • Молдова;
  • Російська Федерація;
  • Узбекистан.

Вони можуть звернутися для оформлення посвідки на постійне проживання в Україні відразу, як тільки отримали на руки дозвіл на імміграцію.

Отримання посвідки на постійне проживання в Україні: терміни

Територіальний підрозділ міграційної служби протягом п’ятнадцяти робочих (не календарних) днів перевіряє документи заявника на постійне місце проживання і надані відомості. Статус заяви можна відстежувати на порталі служби.

Сама посвідка на проживання з 1 червня 2018 року випускається виключно як ID-карта. Якщо рішення ДМС позитивне, через 15 днів заявник звертається в той підрозділ, де здавав документи і під підпис / здачу відбитків пальців отримує свою картку. Відмітка про це вноситься в закордонний паспорт.

Права і обов’язки, які накладаються на власника посвідки на постійне проживання в Україні, регламентує актуальне законодавство. Зокрема, воно наказує іноземцю протягом місяця зареєструвати своє місце проживання.

Отримати посвідку на проживання (ППП) в Україні: список документів

Кількість документів для отримання посвідки на постійне проживання в Україні дещо менше, ніж для отримання дозволу на імміграцію. Він включає:

  • Заява від іммігранта.
  • Оригінал, а також нотаріальну копію перекладу іноземного паспорта на українську мову.
  • Засвідчену копію дозволу на імміграцію.
  • Квитанція про сплату державного мита.

ID-карта, хоча і видається на 10 років, потребує позачергової заміни при зміні ПІБ власника, при виявленні неточностей і невідповідностей в ній, при досягненні власником віку 25 і 45 років (поширюється на старі бланки ПМЖ), при втраті і якщо вона стала непридатною для використання.

Оформлення посвідки на постійне проживання в Україні з ТОВ «Київ Бізнес Консалтинг»

Компанія «КБК» зібрала в своєму колективі фахівців з міграційного права з багаторічним досвідом роботи. Вони уважно розглядають кожен випадок і завжди на стороні своїх клієнтів.

Ті, хто збирається на постійне місце проживання в Україну, кому необхідна юридична підтримка в питаннях свого правового статусу, отримають тут вичерпні консультації та чітку програму дій.

В ході первинної консультації:

  • допоможемо розібратися в ваших підставах для отримання дозволу на імміграцію і посвідки на проживання в Україні;
  • з’ясуємо, які документи є, а які потрібно підготувати;
  • сформуємо остаточну вартість оформлення посвідки на постійне проживання в Україні;
  • проведемо повну консультацію і аналіз документів.

Весь шлях для оформлення посвідки на постійне проживання та дозволу на імміграцію в Україну краще пройти з професійною підтримкою. При простоті процесу тут є неочевидні нюанси, які можуть затягнути оформлення вашого статусу на довгі роки.

Не ризикуйте, телефонуйте або пишіть фахівцям ТОВ «Київ Бізнес Консалтинг».