Отримання ідентифікаційного коду іноземними громадянами

Навіщо і як іноземцю отримати ІПН в Україні

Отримання ідентифікаційного коду іноземними громадянами

Іноземцям, які хочуть здійснювати в Україні будь-які фінансові операції, необхідно отримати індивідуальний ідентифікаційний податковий номер (ІПН). Це обов’язково з 1996 року. Оформлення ІПН для іноземних громадян, як і у випадку з громадянами України, здійснюється в Державній податковій службі (в її територіальних органах).
Щоб обзавестися податковим номером, не обов’язково звертатися в податкову службу самостійно, це можна зробити, навіть перебуваючи за межами України, – через довірену особу. Юристи ТОВ «Київ Бізнес Консалтинг» успішно оформили ІПН для безлічі іноземних громадян і осіб без громадянства та готові в найкоротші терміни отримати цей документ для вас.

Що являє собою документ?

ІПН (його також називають ідентифікаційним кодом) – це картка фізичної особи – платника податків, яка дозволяє податковим органам відслідковувати його податкову історію в Україні. В картці прописаний унікальний 10-значний код, в якому зашифровані особисті відомості про власника: дата народження і стать (9-я цифра в номері позначає стать, парні цифри – Ж, непарні – М). Податковий номер видається всім платникам податків.

Чи обов’язкове отримання ІПН для іноземців в Україні?

Картка фізичної особи платника податків використовується як інструмент для обліку фізосіб, які повинні здійснювати обов’язково платежі до державного бюджету та різних фондів: податки, внески, збори тощо. Не маючи індивідуального коду, іноземець не може ні офіційно працевлаштуватися, ні займатися підприємницькою діяльністю, ні вчиняти будь-яких фінансових операцій. Оформлення ІПН іноземним громадянам необхідно, якщо передбачається:

  • відкрити власну справу, наприклад зареєструвати ФОП або стати засновником / акціонером компанії;
  • відкривати рахунки в банках;
  • отримувати будь-які дозвільні документи (ліцензії і т. д.);
  • отримати дозвіл на працевлаштування в Україні;
  • здійснювати будь-які угоди, наприклад купівлю / продаж нерухомості;
  • отримати спадок і т. д.

Картка також обов’язково повинна бути у тих осіб, які мають оподатковувані об’єкти в країні, наприклад нерухомість.

Слід зазначити, що у фізосіб є можливість відмовитися від ідентифікаційного номера – в силу релігійних переконань. Однак цей виняток стосується тільки українських громадян, яким замість ІПН проставляють відповідну позначку в паспорті – іншими словами, код присвоюється за номером паспорта.

Як отримати ІПН іноземцю в Україні: покрокова інструкція

Процедура оформлення коду передбачає:

  1. внесення відомостей про платника податків в автоматизований банк даних – до Державного реєстру;
  2. безпосередньо видачу готової картки.

Заявнику потрібно підготувати і подати пакет документів, після чого залишається дочекатися і забрати готовий податковий номер. По суті, порядок отримання ІПН іноземним громадянином аналогічний процедурі оформлення українцями, проте є одна особливість – необхідність перекладу і засвідчення документів у нотаріуса, що, в свою чергу, вимагає додаткового часу та грошових витрат.

Розберемося, які документи потрібні для отримання ІПН іноземному громадянинові. Їх перелік залежить від того, хто буде оформлювати код. Якщо нерезидент робить все сам, йому слід підготувати:

  • копію паспорта;
  • засвідчений нотаріусом переклад паспорта на українську мову або печаткою бюро перекладів;
  • оформлену посвідку на проживання (якщо є);
  • заява.

Податковий номер може знадобитися особам молодше 14 років, тоді оформленням можуть займатися батьки або опікуни. В цьому випадку знадобляться:

  • копія свідоцтва про народження дитини і копія паспорта одного з батьків (опікунів);
  • нотаріально засвідчений переклад свідоцтва і паспорта представника дитини на українську мову;
  • документ на встановлення опіки;
  • оформлена посвідка на проживання (якщо є).

Аналогічний список документів запитується, коли необхідно отримати картку фізичної особи платника податків на недієздатну особу – разом з документами на самого одержувача подаються документи опікунів або піклувальників.

На практиці отримання ІПН іноземним громадянином – це рутинна бюрократична процедура, яка представляє собою збір документів, пошук відповідного перекладача і нотаріуса, а також простоювання в чергах спочатку в нотаріуса, потім в податкових органах. Ви можете істотно заощадити свій час і, якщо в цьому немає потреби, навіть не приїжджати в момент оформлення в Україну. Закон дозволяє отримання коду довіреною особою, в якості якого готові виступити юристи компанії «Київ Бізнес Консалтинг». Крім основного переліку обов’язкових документів, знадобиться ще один – нотаріально засвідчена довіреність (оригінал). Пропонуємо порівняти процес отримання ідентифікаційного коду самостійно і через наших фахівців:

Самостійно Через юриста ТОВ «Київ Бізнес Консалтинг»

1. Збираєте документи: паспорт, свідоцтво, документи на опіку тощо.

2. Приїжджаєте в Україну. Шукаєте нотаріуса і перекладача. Чекаєте своєї черги на переклад і легалізацію документів.

3. Звертаєтесь до територіального органу податкової служби (податкові інспекції ДПС). Чекаєте своєї черги, подаєте документи. Якщо щось неправильно або не вистачає якихось документів, розпочинаєте все спочатку. 4. Якщо все правильно, чекаєте, поки підготують картку, – зазвичай 5 днів.

5. Приходите до податкової інспекції ДПС, чекаєте своєї черги, щоб забрати ІПН.

1. Отримуєте детальну консультацію і список документів, які знадобляться для оформлення ІПН у вашому випадку. Передаєте їх нам разом з довіреністю. Можлива передача безпосередньо в Україні або поштою, якщо ви перебуваєте за межами країни.

2. Ми самі виконуємо всі необхідні дії з підготовки документів (забезпечуємо їх переклад дипломованим перекладачем з будь-якої мови і засвідченням у нотаріуса), звертаємось від вашого імені в ДПС.

3. Ви забираєте готовий ІПН або ж ми відправляємо вам його за вказаною адресою (за домовленістю). Зазвичай отримуємо картку протягом 3-5 днів (точний термін залежить від того, як швидко клієнт передає базові документи).

Ми знаємо все про те, як отримати ІПН іноземцю або відновити втрачений документ, і гарантуємо оформлення коду в найкоротші терміни. Вам не доведеться вивчати Податковий кодекс України і стояти в чергах. Просто виберіть зручний формат співпраці, і ми позбавимо вас від бюрократичної тяганини.